Garantiye gönderilen ürünün kargo parasını kim öder?
Tüketicinin, Kanun’un 11. maddesinde sayılan seçimlik haklarından ücretsiz onarım hakkını seçmesi halinde satıcı, işçilik gideri, yedek parça bedeli veya başkaca hiçbir ücret talep etmeksizin malı onarmak veya onarmak zorundadır.
Garantili ürünün kargo ücretini kim öder 2024?
Tüketicinin, Kanun’un 11. maddesinde sayılan seçimlik haklarından ücretsiz onarım hakkını seçmesi halinde satıcı, işçilik gideri, yedek parça bedeli veya başkaca hiçbir ücret talep etmeksizin malı onarmak veya onarmak zorundadır.
Kargo ücretini kim karşılar?
Kargo ücretinin alıcı mı yoksa satıcı mı tarafından ödeneceğini satıcı belirler. Satışa sunulan ürün alıcı olarak seçilse bile aşağıdaki durumlarda kargo ücreti satıcıya aittir.
Garantiye giden telefon kaç gün içinde gelir?
Bu süre cihazınızdaki soruna göre değişmektedir. Basit bir sorunsa cihazınız çok kısa bir sürede elinizde olur; ortalama olarak bir hafta olduğunu varsayabiliriz. Ancak ciddi bir sorun veya arıza varsa veya serviste buna uygun yedek parça bulunmuyorsa bu süre 15 güne kadar uzayabilir.
Serviste telefon 20 iş günü doldu ne yapmalıyım?
Ürününüzün tamir süresi 20 iş gününü aşarsa, tüketici olarak aşağıdaki haklara sahipsiniz: Ürün için iade talebinde bulunabilirsiniz. Ürünün kusursuz bir benzer ürünle değiştirilmesini talep edebilirsiniz. Ürünün tamirinin tamamlanıp size teslim edilmesini talep edebilirsiniz.
Kargo geri gelirse ücret ödenir mi?
Nakliye şirketi, teslim edilemeyen kargoyu iade etme veya farklı bir adrese gönderme gibi seçenekler sunabilir. Kargo sahibi, kargoyu iade ederken nakliye ve depolama ücreti gibi ek maliyetleri karşılamak zorunda kalabilir.
Garantisi devam eden ürün için servis ücreti ödenir mi?
Cihazın garanti süresi devam ediyorsa, üretici veya yetkili servis merkezi arızanın garanti kapsamı dışında olduğunu ispat etmekle yükümlüdür. Teşhis ücreti, servisin makul maliyetlerini karşılamalıdır. Orantısız derecede yüksek ücretler talep ediliyorsa, tüketici hakem heyetine başvurabilirsiniz.
Kargo iade ücreti kime ait 2024?
1 Ocak 2024 tarihinden itibaren e-ticaret mağazasından satın alınan bir ürünün cayma hakkı kapsamında iade edilmesi durumunda kargo masrafı tüketiciye ait olacaktır. Bu durum şirketleri Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un kendilerine tanıdığı en önemli tüketici haklarından birinden mahrum bırakmaktadır.
İnternetten alınan telefonun garantisi nasıl başlar?
Satın alınan ürünler için garanti süresi, malın tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren başlar ve en az iki yıldır. Ancak garanti süresi, garanti politikasında belirtilen yıla bağlı olarak üründen ürüne değişiklik gösterebilir.
Kargoyu kim öder?
Alıcı, kargoyu mağazadan veya adresten teslim almadan önce kargo ücretini ödemelidir.
Kargo kaybolursa kim sorumlu?
Kargonun kaybolması durumunda hasar veya kayıptan sipariş verdiğiniz satıcı ve kargo şirketi sorumludur.
Ürün değişiminde kargo ücretini kim öder?
Ticaret Bakanlığı’nın 1 Ekim 2022’den itibaren yürürlüğe giren yeni düzenlemesi. İnternetten alışveriş yaparken, ürün arızalı, hasarlı, kırık vb. olmadığı sürece, iade edilen ürünün kargo masraflarını artık satıcı değil, müşteri ödeyecek. Ucuz bir ürün aldıysanız, görünüşe göre hiç iade etmemek daha iyi.
Garanti kapsamında kargo ücretini kim öder?
Cayma hakkının kullanılması durumunda ve garanti kapsamındaki ürünün gönderilip teslim alınması durumunda kargo masrafları Satıcı tarafından tam olarak ödenmelidir.
20 iş günü cumartesi dahil mi?
Hizmetin cumartesi günleri mevcut olup olmamasına bakılmaksızın, cumartesi günleri 20 iş günü olarak sayılır. Hizmetin cumartesi günleri personel çalıştırıp çalıştırmaması tüketiciye değil, hizmete bağlıdır. Sadece tatiller ve pazarlar 20 iş günü sayısına dahil değildir.
Telefon hangi durumlarda garantiye girmez?
Yetkili servisler ve üreticiler, yanlış şarj veya kalitesiz şarj cihazları ve kabloların kullanımından kaynaklanan arızaları garanti kapsamı dışında kabul eder. Öte yandan, üretici tarafından onaylanmayan aksesuar ve cihazların kullanımından kaynaklanan arızalar da garantiyi geçersiz kılar.
Ürün iade edilirken kargo ücretini kim öder?
Ticaret Bakanlığı’nın 1 Ekim 2022’den itibaren yürürlüğe giren yeni düzenlemesi. İnternetten alışveriş yaparken, ürün arızalı, hasarlı, kırık vb. olmadığı sürece, iade edilen ürünün kargo masraflarını artık satıcı değil, müşteri ödeyecek. Ucuz bir ürün aldıysanız, görünüşe göre hiç iade etmemek daha iyi.
İade kargo ücretini kim öder 2024?
1 Ocak 2024 tarihinden itibaren e-ticaret sitelerinden satın alınan ürünün cayma hakkı kapsamında iade edilmesi durumunda kargo ücreti tüketiciye ait olacaktır. Bu durum tüketici hukuku kapsamındaki en önemli tüketici haklarından birini şirketler lehine geri almaktadır.
Garantiye giden ürün yapılmazsa ne olur?
Ürünün garanti süresi içinde yetkili servis istasyonuna veya satıcısına tesliminden itibaren on iş günü içinde arızanın giderilememesi halinde, üretici veya ithalatçı; ürünün tamiri tamamlanıncaya kadar, tüketici, benzer özelliklere sahip başka bir ürünü kullanıma sunmakla yükümlüdür.
Alıcı kargo ücretini ödemezse ne olur?
Alıcı kargo ücretini ödemediği takdirde ürün göndericiye iade edilecek ve hem gidiş hem de geliş masrafları göndericiden tahsil edilecektir.